20 August 2011

Hari Raya : Early Preparations!

Hello readers! Today I am in my good mood. LOL.
Raya is coming soon and and there are so many things to be done but don't neglect your Pahala during Ramadhan OK! Basically I have this crazy thoughts of being 'flawless'. I've make the deal with Aeti and we all want to be flawless. Sapa tak nak, memang zzzzz.
Benda ni memang orang selalu buat pun, tapi saja la nak mengisi masa lapang ni, I post this crazy thing for my readers :p 
First, pagi pagi bangun tu ambik scrub (whatever brand pun takpaaa) Just amik and scrub your face. Scrub scrub scrub, buang saja semua kulit-kulit mati tu. Ok, make sure you do not go over scrubbing your face, takut la nanti jadi kedut pulak. Banyak sangat gosok pun susahhh. For me, I'm using St.Ives scrub nii. So far ok. I've been using this product dari zaman sekolah lagi. Biasa je.. Hahaha. Takde la apa benda pun, tapi dari tak guna.... lagi apa benda *ok dah apa benda I ngarut :/


Ok and then rinse off scrubs tuuu. Ce rasa kulit korang? Eheheh, mesti lembut en en. Te anjat boboi kalau rasa (: Ok dah. Lepas tu, go on lagi dengan letak pulak mask. Macam I, I prefer mask yang liquid/cair wtv laa. Compared tu mask yang lekat kat muka. Entahla kenapa, I just do. So macam biasa, I pun guna St.Ives Mask ni. Ok sangat. Lepas guna rasa kulit anda seperti ditarik dan ditarik. Rasa muda 12 tahun (;



Letak mask dalam 10-15 minutes je jangan lama-lama. Kang kering kontang kulit tu. OK, go and rinse everything. Kalau rajin, start your 3-step routine instantly. Terus basuh guna facial wash. As for me, I use Clinique. Bar soap dia ok. So just use it la. Suka hati korang la nak pakai apa :p 
Then, bersihkan semua. Lap muka guna towel kering bersih. Pat the excessive water. Pat pat pat. Lepas tu tepek pulak toner guna cotton ehh. Macam biasa la I pakai Clinique ni. OK la. I suka toner dia. 

Macam biasa la pastu tepek pulak moisturizer on your face ok people. Just make sure you choose the right moisturizer for your skin. You don't want your skin to be over dried or too oily sampai boleh buat goreng ikan. Haha #justsaying. Sooo, just titik titik kan your moisturizer on your favorite points like your cheeks, chin, forehead and nose. Lepas tu, spread everything slow and steady. Jangan roughly takut rosak kulit nanti ye kawan-kawan.


Okayy, lepas tu you can apply your make up or simply pat your face powder to start your day! Jangan lupa bila nak tidur, make sure you clean up your make up and, sempena nak raya ni tepek la bedak sejuk tiap-tiap malam :) Saje la nak kasi licin lagi kulit tu. I use this type of bedak sejuk. Tadaaa...


Tak tau apa tah jenis nyaa. Tapi I tak mix it with normal tap water. I prefer it to be mixed with air gamat. Tantaaa..


Dah tu tepek-tepek kat muka, tidur zzzzzz. Esok pagi jangan lupa basuh and follow your 3-step routine ok! Kena rajin, baru boleh flawlessss :p

Have fun bloggerhearts (:
xx

2 comments: